PERSONVERN og BRUKSVILKÅR

 


BRUKSVILKÅR


INNLEDNING

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.


Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.


1. AVTALEN

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.


Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.


2. PARTENE

Selger er Arhaus – Stiftelsen for filmkunst, Hausmannsgate 28, 0182 Oslo, arthaus@arthaus.no, +47 21 42 00 86, Org/VAT nr: 971280352, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.


Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.


3. PRIS

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.


4. AVTALEINNGÅELSE

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.


Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.


5. BETALINGEN

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.


Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.


Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.


Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.


6. LEVERING

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.


Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.


7. RISIKOEN FOR VAREN

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.


8. ANGRERETT

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.


Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.


Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).


Angrefristen begynner å løpe:


Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.


Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.


Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.


Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.


9. FORSINKELSE OG MANGLENDE LEVERING – KJØPERNES RETTIGHETER OG FRIST FOR Å MELDE KRAV

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.


Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).


OPPFYLLELSE

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.


Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.


HEVING

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.


Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.


Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.


ERSTATNING

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.


10. MANGEL VED VAREN – KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSFRIST

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.


Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.


Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.


RETTING ELLER OMLEVERING

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.


PRISAVSLAG

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.


HEVING

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.


11. SELGERENS RETTIGHETER VED KJØPERENS MISLIGHOLD

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.


OPPFYLLELSE

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.


HEVING

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.


RENTER VED FORSINKET BETALING/INKASSOGEBYR

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.


GEBYR VED UAVHENTEDE IKKE-FORSKUDDSBETALTE VARER

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.


12. GARANTI

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.


13. PERSONOPPLYSNINGER

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.


14. KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.


Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.


 


Denne policyen for personvern («Policy») beskriver hvilke person­opplysninger som blir samlet og frem kalt (behandlet) når du bruker Mer Filmdistribusjons nett­steder («Nettstedene»), for eksempel semerfilm.no og merfilm.no, og Mer Filmdistribusjons ev. mobil­applikasjoner (våre «Apper»). Denne Policyen beskriver hvilke typer person­opp­lysninger som blir samlet når du bruker våre Nett­steder og Apper og hvordan dine personopplysninger blir brukt, delt og beskyttet. Den beskriver også hvilke valg du har vedrørende dine personopplysninger og hvordan du kan kontakte oss.


HVEM ER ANSVARLIG FOR BE­HANDLINGEN AV DINE PERSON­OPPLYSNINGER?

Hvilke av Arthaus – Stiftelsen for filmkunst sine juridiske enheter som er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger vil avhenge av din interaksjon med våre nettsteder og apper, og hvor i verden du befinner deg.


Arthaus – Stiftelsen for filmkunst sine relevante tilknyttede selskap er i det følgende betegnet som «Arthaus» eller «vi».


HVILKE PERSONOPPLYSNINGER VI SAMLER INN, OG NÅR

Vi ber deg om visse typer personopplysninger for å kunne levere produkter og tjenester som du ønsker. Dette gjelder for eksempel når du gjennomfører et kjøp, ber om å motta meddelelser, oppretter en bruker, deltar på våre arrangementer eller konkurranser, eller ved ditt besøk på en av våre nettsteder eller bruk av apper.


PERSONOPPLYSNINGER SOM KAN OMFATTES ER DIN(E):

Kontaktinformasjon, inkludert navn, e-post, telefonnummer og din fysiske adresse

Innloggings- og brukerinformasjon, inkludert brukernavn, passord og unik bruker ID

Personlig informasjon, inkludert kjønn og fødselsdato

Betalings- eller kredittkort informasjon

Bilder/fotografier og videoer

Personlige preferanser slik som dine markedsførings- og cookie­preferanser

Vi bruker ytterligere personopplysninger for å muliggjøre visse funksjonaliteter på våre nettsteder og apper eller tjenester, i tillegg til optimalisering av nettsteder og apper. Vi ber for eksempel om tilgang til din telefons geografiske plassering for å kunne loggføre dine kontakter for å muliggjøre interaksjon med dine venner, din kalender for å kunne opprette et arrangement, eller ditt brukernavn på sosiale nettverk for å kunne legge ut innhold fra en app til et sosialt nettverk.


PERSONOPPLYSNINGER SOM KAN OMFATTES ER DIN(E):

Bilder, kontakter og kalenderinformasjon

Informasjon vedrørende sosiale nettverk, inkludert ditt brukernavn og enhver informasjon fra dine offentlige tilgjengelig innlegg om Arthaus eller din kommunikasjon med oss

Ved bruk av våren eller apper vil informasjon automatisk samles inn og deles med Arthaus av dine tekniske platt­former som yter tjenesten. Din nettleser eller mobile enhet vil for eksempel dele data med Arthaus når disse samhandler med Arhaus’ nettsteder eller apper. Mer informasjon om denne praksisen finnes i avsnittet om Cookies (informasjonskapsler) og Pixel tags (sporings­bilder) nedenfor. Informasjon som omfattes er:


Enhet ID, anrops­tilgjengelighet, nett­verkstilgang, lagrings­informasjon og batteri-informasjon

Cookies (informasjons­kapsler), IP-adresse, forespørsel/respons protokoller, data som identifiserer din nettleser og versjon, sporingsbilder og tags

VERKTØY SOM ADMINISTRERER HVA VI SAMLER INN

Når du bruker våre apper, vil vi også informere deg og om vår innsamling og bruk gjennom standardiserte tillatelser i app-butikker, mobil­operativsystem og gjennom din app-opplevelse. Vi vil også be om ditt samtykke der det er nødvendig.


I mange tilfeller vil din nettleser eller plattform til din mobile enhet gi deg tilleggsverktøy som gir deg anledning til å kontrollere når din enhet samler inn eller deler særskilte kategorier av informasjon. For eksempel kan din mobile enhet eller nettleser tilby verktøy som gir deg anledning til å administrere bruk av cookies (informasjonskapsler) eller lokasjonsdeling. Vi oppfordrer deg til å gjøre deg kjent med og bruke disse tilgjengelige verktøyene på dine enheter.


HVOR­FOR OG HVOR­DAN VI BRUKER (BEHANDLER) DINE PERSON­OPPLYSNINGER

Vi bruker personopplysningene vi samler inn fra deg på følgende måter:


FOR Å LEVERE FUNKSJONALITETEN TIL NETTSTEDENE, APPENE OG TJENESTENE ETTER DIN ANMODNING

Når du bruker våre nettsteder eller apper vil vi bruke opplysninger til å levere produktene eller tjenestene du har valgt. Hvis du for eksempel gjør et kjøp på [placeholder], eller deltar på et arrangement eller en promotering, vil vi bruke kontakt­informasjonen din til å kommunisere med deg om kjøpet, arrangementet eller promoteringen.


FOR Å GI INFORMASJON OM VÅRE PRODUKTER, TJENESTER, ARRANGEMENTER, OG FOR ANDRE MARKEDSFØRINGS­FORMÅL

Når du oppretter en brukerkonto hos Arthaus, kan vi bruke informasjonen du gir oss, i tillegg til informasjon fra andre Arthaus’ kilder, slik som ditt bruk av Arthaus’ nettsteder og apper, dine besøk eller kjøp gjort i Arthaus’ butikker, din del­takelse på Arthaus’ arrangementer og konkurranser (alternativt gjennom andre selskaper som er tilknyttet Arthaus) for å sende personlige budskap om produkter eller tjenester som kan være av interesse for deg.


FOR Å DRIVE, FORBEDRE OG VEDLIKEHOLDE VÅR VIRKSOMHET OG VÅRE PRODUKTER OG TJENESTER

Vi kan bruke informasjonen du gir oss til å drive vår virksomhet. Når du for eksempel foretar et kjøp, kan vi bruke disse opplysningene til regnskap, revisjon og andre interne funksjoner. Som et annet eksempel, kan vi bruke data om hvordan du bruker produktene og tjenestene til å forbedre din brukeropplevelse, til å hjelpe oss med å diagnostisere tekniske problemer og problemer med tjenestene, og optimalisere våre nettsteder og apper.


TIL Å BESKYTTE VÅRE ELLER ANDRES RETTIGHETER, EIENDELER ELLER SIKKERHET

Vi kan også bruke opplysninger om hvordan du bruker våre nettsteder og apper til å forhindre eller oppdage svindel, misbruk, ulovlig bruk og brudd på våre Bruksvilkår og for å etterkomme rettskjennelser, anmodninger fra offentlige instanser eller for å overholde lover som kommer til anvendelse.


FOR GENERELLE FORSKNINGS- OG ANALYSERINGSFORMÅL

Vi bruker informasjon om hvordan våre besøkende bruker våre nettsteder, apper og tjenester for å kunne forstå kundeadferd eller preferanser. Vi kan for eksempel bruke informasjon om hvordan besøkende på [placeholder] søker etter – og finner produkter for å kunne optimalisere måten vi organiserer og presenterer ulike produkttilbud på vårt nettsted.


ANDRE FORMÅL

Vi kan også bruke dine personopplysninger på andre måter, og vil gi særskilt varsel ved tidspunktet for innsamling og innhente ditt samtykke, der dette er nødvendig.


DELING AV DINE PERSONOPPLYSNINGER

ARTHAUS’ DELING

ARTHAUS – STIFTELSEN FOR FILMKUNST DELER DINE PERSONOPPLYSNINGER MED:

Arthaus tilknyttede selskaper og partnere for formålene beskrevet over

Tredjeparts tjenesteytere som behandler personopplysninger på vegne av Arthaus, for eksempel for å behandle kredittkort og betalinger, forsendelser og leveranser, forvalte og drifte våre data, distribuere e-post, forskning og analyse, lede merke- og produktpromotering, i tillegg til administrering av særskilte tjenester og funksjoner

Andre tredjeparter i den utstrekning det er nødvendig for å: (i) etterkomme anmodninger fra offentlige instanser, en rettskjennelse eller for å overholde lover som kommer til anvendelse; (ii) forhindre ulovlig bruk av våre nettsteder og apper, eller brudd på våre nettsteders og appers bruksvilkår og våre retningslinjer; (iii) beskytte oss mot krav fra tredjepart; og (iv) bistå med forebygging av svindel eller undersøkelse av svindel (for eksempel forfalskning).

Vi kan også overføre dine personopplysninger som er i vår besittelse dersom vi overdrar hele eller deler av vår virksomhet eller eiendeler (inkludert i tilfelle av en reorganisering, oppdeling, avvikling eller likvidasjon).


DIN DELING

Når du bruker visse sosiale funksjoner på våre nettsteder eller apper, kan du opprette en offentlig profil som inneholder informasjon slik som ditt brukernavn, profilbilde og hjemsted. Du kan også dele innhold med dine venner eller offentligheten, inkludert informasjon om din kundeaktivitet. Vi oppmuntrer deg til å bruke verktøyene vi tilbyr for å administrere Arhaus’ sosiale deling slik at du kan kontrollere hvilken informasjon du gjør tilgjengelig gjennom Arthaus’ sosiale funksjoner.


BESKYTTELSE OG ADMINISTRA­SJON AV DINE PERSONOPPLYSNINGER

Kryptering og sikkerhet: Vi bruker en variasjon av tekniske og organisatoriske beskyttelsestiltak, inkludert kryptering og autentifikasjonsverktøy, for å ivareta sikkerheten av dine personopplysninger. Dine personopplysninger blir oppbevart bak sikre nettverk som bare et begrenset antall personer med særskilte adgangsrettigheter har tilgang til.

Internasjonale overføringer av personopplysninger: Personopplysningene vi samler inn og fremkaller (behandler) på våre nettsteder og apper vil bli oppbevart i EU/EØS.

Noen av mottakerne av personopplysninger som Arthaus deler dine person­opplysninger med kan holde til i andre land enn det landet som dine personopplysninger opprinnelig ble innsamlet fra. Lovene i disse landene vil ikke nødvendigvis gi samme grad av beskyttelse for personopplysninger som det landet hvor du opprinnelig ga dine personopplysninger. Når vi overfører dine personopplysninger til mottakere i andre land, vil vi likevel beskytte denne informasjonen slik som beskrevet i denne Policyen og i samsvar med gjeldende rett.


Hvis du holder til i Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS) eller Sveits, vil vi treffe tiltak for å overholde lovpålagte krav som kommer til anvendelse og sikre et tilfredsstillende beskyttelsesnivå ved overføringen av personopplysninger til mottakere i land utenfor EØS eller Sveits.


Lagring av dine opplysninger: Vi vil kun lagre dine personopplysninger så lenge vi ser det er nødvendig for å gjennomføre formålet med innsamlingen, med mindre noe annet følger av loven. Du har på forespørsel rett til å få opplyst av oss om vi behandler opplysninger knyttet til din person eller ikke.

Dine rettigheter relatert til dine personopplysninger: Du har rett til å trekke tilbake ditt samtykke til bruk av dine personopplysninger. Du har også rett til innsyn i dine opplysninger, og til å kreve endring og/eller retting, begrensning i bruk og sletting, så langt loven tillater oss til å utføre dette. Du kan også kreve at personopplysninger om deg som behandles hos oss overføres til en annen behandlingsansvarlig om dette er teknisk mulig. Innsynsretten omfatter rett til vederlagsfritt å be om en kopi av dine person­opplysninger som behandles av oss i et vanlig brukt format.

Du kan kontakte oss for å utøve din rett til innsyn, endring, retting eller sletting, eller for å gjøre inn­vendinger mot behandlingen av dine personopplysninger via kontaktinformasjonen nederst på siden, eller ved å sende en e-post til arthaus@arthaus.no.